Životni stil je za zdravlje srca važniji od genetike

 Životni stil je za zdravlje srca važniji od genetike

Young Woman Sitting On Sofa Checking Blood Pressure

Promenite ovih sedam navika i imaćete zdravo srce.Bolesti srca su, uz rak materice, najčešći uzrok prevremene smrti žena. Zdravlje srca u velikoj meri zavisi od načina života. Da biste imali zdravo srce, evo šta je potrebno da promenite u svojoj svakodnevici.– Životni stil je jako važan za zdravlje srca, važniji od genetike– tvrdi Holi Andersen, kardiolog i vanredni profesor kliničke medicine u njujorškoj prezbiterijanskoj bolnici, Medicinski centar Veill Cornell.Preko 80 odsto bolesti kardiovaskularnog sistema se može sprečiti ako vodimo računa o zdravlju srca u svojim dvadesetim, tridesetim i četrdesetim godinama.

Koje navike utiču na zdravlje srca? Vežbajte većinu dana u nedeljiAmeričko udruženje za srce (AHA) preporučuje najmanje 150 minuta vežbanja nedeljno. Ako je ovo suviše vremena za vaš stil života, zamenite 150 umerenih minuta sa 75 minuta intenzivnih aerobnih aktivnosti. Idite na godišnje pregledeGodišnji pregledi su preporučeni sa razlogom. Lekar može da proveri da li imate simptome srčanih oboljenja i da prati vaš krvni pritisak. Ako neki parametar ne valja ili upućuje na promene – lekar će to primetiti. Pogledajte DASH dijetuAko želite da znate kako da se hranite, AHA i MedlinePlus nazivaju DASH dijetu dobrom za zdravlje srca. Ova dijeta snižava krvni pritisak i smanjuje holesterol. Bazirana je na puno povrća, voća i integralnih žitarica, a od mesa na ribama i živini. Smanjite stresTo ponekad zvuči nemoguće, ali ovo je najvažniji zadatak. Stres je i sam po sebi težak za vaše srce, a dovodi i do prejedanja i neaktivnosti. Pošto smo trenutno svi pod stresom i teško nam je da ga se oslobodimo, odredite vreme za meditacije i vežbe disanja i opuštanja. Ostavite duvanVećina ljudi je do sada svesna da je pušenje povezano sa svim vrstama ozbiljnih zdravstvenih problema, ali ovo nikada nije zgoreg da ponovimo. Pušenje podiže krvni pritisak i utiče na srce. Alkohol samo u posebnim prilikamaIako neka istraživanja upućuju da bi čaša vina mogla biti dobra za srce, to se još ne uzima kao naučna činjenica. Za kardiologe alkohol je toksin i on mora biti ograničen na posebne prilike i umerene količine. SpavajteSvačije potrebe za snom su drugačije, ali ipak bi trebalo izdvojiti sedam do devet sati za san svakoga dana. Ako stalno spavate manje, velike su šanse da ćete naškoditi svome srcu.

Izvor: Lepota i zdravlje

Avatar

Portal Berane

Pročitajte još